· Find out more about our · History

sluiten

Established 1905

Opening delicatessenzaak New York

In 1905 opende Richard Hellmann’s een delicatessenzaak op Columbus Avenue, New York. Hier begon Richard Hellmann met de verkoop van de heerlijke mayonaise naar recept van zijn vrouw.

“And a jar of blue ribbon mayonnaise please”

Hij verkocht twee soorten mayonaise, en om de twee soorten goed te kunnen onderscheiden deed Richard om een van de twee een blauw lintje. De mayonaise met “ the blue ribbon” werd al snel de favoriet in New York . De consumenten spraken met elkaar over Hellmann’s mayonaise en binnen de kortste keren was de mayonaise niet aan te slepen. Tijd voor uitbreiding en dus werd de eerste Hellmann’s fabriek gebouwd.


  1913

Blue Ribbon werd handelsmerk

De populariteit bleef groeien waarop Richard in 1913 besloot zijn Blue Ribbon Mayonaise in te schrijven als handelsmerk.

Door het succes besloot Richard niet veel later, in 1917, om zijn delicatessenzaak te sluiten zodat hij zich volledig op de uitbreiding van Hellmann’s kon richten. Hellmann’s Blue Ribbon mayonaise stond bekend om de kwaliteit, netheid en snelle distributie. De kwaliteit van Hellmann’s is het meest te vergelijken met zelfgemaakte mayonaise: I used to make my own mayonnaise, but I haven’t since I tried Hellmann’s. Meer en meer mensen begonnen van Hellmann’s te houden. Een icoon was geboren!


Beyond the Wall 1961

Hellmann’s breidt uit over de grens

Hellmann’s breidde zich verder uit: Fabrieken werden gebouwd in Noord, zuid, oost en west Amerika, waardoor de blue ribbon mayonaise van Hellmann’s bekend werd onder miljoenen consumenten in Amerika.

Vanaf 1961 breidde Hellmann’s zich uit naar Latijns Amerika en Engeland, waar het ook enorm populair werd.


  2016

Hellmann’s in België

Vandaag de dag wordt Hellmann’s door meer dan 450 miljoen consumenten in 40 verschillende landen geconsumeerd.

Elk uur worden er 20.000 verpakkingen verkocht. En nu meer dan 100 jaar later is dit fantastische merk ook verkrijgbaar in België. Eindelijk!